موسیقی پاپ، ریشه ها و ویژگی ها

خاستگاه و تاریخچه موسیقی پاپ، از دهه 60 تا امروز است. مهمترین هنرمندان پاپ تمام دوران، از الویس پریستلی گرفته تا مدونا، که تاریخ موسیقی پاپ را ساخته اند . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی موسیقی پاپ، ریشه ها و ویژگی ها بپردازیم . همچنین میتوانید با پیوستن به ما از دانلود جدیدترین آهنگ های خوانندگان زن ایرانی و خارجی لذت ببرید.

موسیقی پاپ سبکی از موسیقی است که در دهه 60 در ایالات متحده ظاهر شد و در ابتدا توسط نوجوانان مورد استقبال قرار گرفت، به همین دلیل است که این آهنگ ها اغلب به ریتم های مرتبط با رقص استفاده می شود و اغلب آنها آهنگ های کوتاهی در مورد عشق هستند. موسیقی پاپ متعلق به موسیقی عامه پسند است و منشأ آن در شکل مدرن مشتق گرفته  از راک اند رول است.

ریشه های موسیقی پاپ

عبارت “موسیقی عامه پسند” در آغاز قرن نوزدهم ظاهر شد تا رپرتوار آهنگ های عامه پسند را از تولید موسیقی فرهیخته متمایز کند و برای نشان دادن فرم های موسیقی با ساختاری عمدتاً ساده و پرطرفدار، عاری از تغییرات تمپو و پویا به کار می رفت . همه چیز در اواخر دهه 1950 آغاز شد، زمانی که رفاه اقتصادی و تولد تجهیزات دیجیتالی به طور فزاینده پیشرفت کرد. چند سال پس از پایان جنگ جهانی دوم به مردم امکان توسعه و امید جدیدی را داد  که ویرانی، مرگ، بحران و خیلی چیزهای دیگر را به همراه داشت.

موسیقی پاپ با سرعت بسیار کم شروع به پیشرفت می کرد، همچنین به لطف گسترش رادیو و تلویزیون، جایی که بیشتر و بیشتر اولین آهنگ های پاپ تبلیغ و تبلیغ می شد. از ایالات متحده، موسیقی پاپ به تدریج در اروپا نیز گسترش یافت و فضای بیشتری را هم در رادیو و تلویزیون به دست آورد و هم در انگلستان در دهه 60 اولین گروه هایی شروع به ظهور کردند که تاریخ موسیقی پاپ را نوشته اند. نوجوانان آمریکایی شروع به نواختن تصنیف‌ها و آهنگ‌هایی با ریتمی پویا و مفرح می‌کردند و دقیقاً در آن دوره بود که موسیقی پاپ ریشه‌های خود را از دست دادو نوازندگانی که موسیقی پاپ را ساختند متولد شدند!

مبدا موسیقی پاپ در اروپا

در آن سال ها موسیقی پاپ در حال گسترش بود و ترانه سرایان و ترانه سرایان بسیار مورد توجهی را ارائه می کرد، اما بین پایان دهه 70 و پایان دهه 90 بود که موسیقی پاپ به حداکثر خود رسید. در ابتدا ژانر پاپ مجموعه موسیقی عامه پسند را متحد می کرد، اما ویژگی این سبک موسیقی جذب ژانرهای دیگر مانند فولک، ریتم اند بلوز، جاز، سول، فانک، موسیقی پاپ، موسیقی کلاسیک، تکنو، موسیقی است. انتشار جهانی این موسیقی از طریق پخش رادیو و تلویزیون مطمئناً سهم مهمی در ظهور این ژانر داشته است. در طول سال ها، موسیقی پاپ شروع به برانگیختن علاقه مردم کرد زیرا توانست واکنش های احساسی را در مردم برانگیزد. هنرمندان از طریق موسیقی پاپ در قالب قطعات ملودیک توانستند در مورد موضوعاتی مانند عشق عاشقانه صحبت کنند و دقیقا به همین دلیل بود که موسیقی پاپ شروع به گسترش کرد و در مدت کوتاهی مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داد. شما میتوانید با دانلود آهنگ های خوانندگان زن ایرانی و خارجی به درک عمیقی در خصوص تاثیر گذاری موسیقی پاپ بر افکار و احساسات مردم برسید.

موسیقی پاپ سه انقلاب در 50 سال

بر اساس گزارش گروهی از محققان دانشگاه کوئین مری و امپریال کالج لندن، به نظر می رسد که موسیقی پاپ در طول 50 سال دستخوش تغییرات متعددی شده است، به طوری که سه انقلاب به ترتیب در سال های 1964، 1983 و 1991 رخ داده است. پس از تجزیه و تحلیل نمونه‌ای از 17 هزار آهنگ درج شده بین سال‌های 1960 تا 2010، در نمودار 100 آهنگ داغ بیلبورد در مورد پر شنیده‌ترین آهنگ‌های ایالات متحده، به این نتیجه رسیده‌اند.

انقلاب اول:

این اتفاق در سال 1964 توسط گروه‌هایی از جمله بیتلز و رولینگ استون ، که برخی از آکوردهای راک را در ژانر پاپ قرار داده‌اند، نامیده می‌شود. آنها به این تغییر کمک کردند، هم استعمار گروه‌های بریتانیایی در بازار ایالات متحده و هم نتیجه روندهایی که از دهه 1960 رخ داده است.

انقلاب دوم:

این انقلاب دوم، همانطور که قبلاً پیش بینی شده بود، در سال 1983 به لطف گسترش فن آوری های جدید، ابزارهای جدید مانند سینت سایزر، درام الکترونیکی و سمپلر رخ داد.

انقلاب سوم:

این در سال 1991 اتفاق افتاد، سالی که به لطف ظهور هنرمندانی مانند Public Enemy، Busta Rhymes، Nas و Snoop Dogg، رپ و هیپ پاپ به قیمت راک بیداد می کنند.

ویژگی های موسیقی پاپ

موسیقی پاپ که به آن موسیقی سبک نیز می گویند، شبیه یک موسیقی نسبتاً ساده، جذاب و قابل درک است که هدف اصلی آن سرگرم کردن، آواز خواندن و رقصیدن مردم است. در طول سالیان، موسیقی پاپ از نظر سازهای بسیار متنوع، مانند گیتار، کنترباس یا بیس، درام، پیانو یا ساکسیفون غنی شده است. در طول دهه‌ها ژانر پاپ با استفاده از گیتار با پدال‌های افکت‌های مختلف و کیبوردهایی با صداهای بسیار متفاوت مانند ملوترون، سینت سایزر، پیانو الکتریک غنی شده است. ویژگی های بارز این جنس جدید عبارتند از:

  • نگاه های عجیب و غریب
  • متون حسی
  • عشق به عنوان موضوع اصلی
  • طبیعت قابل دسترسی برای عموم
  • غنای هارمونیک
  • ریتم های احاطه کننده

علاوه بر این موسیقی پاپ با بی‌واسطگی گروه‌های کر مشخص می‌شود، به این معنی که یک آهنگ پاپ به طور کلی بر اساس فرم شعر-کر-مدولاسیون به یک لحن تبلیغاتی با کر بالاتر ساخته می‌شود. این ژانر موسیقی اساساً در طول زمان یکسان باقی مانده است. سایت ما برای شما عزیزان آرشیوی از آهنگ های قدیمی و جدید خوانندگان زن ایرانی و خارجی تهیه کرده با مراجعه به آن میتوانید موسیقی پاپ را به گونه ای متفاوت تجربه کنید

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.



دیدگاه خود را بگذارید